Den store pyro-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 161
  • Views Views: Views 13K
Den store pyro-tråd
Det kan sagtens diskuteres men gad vide hvor mange politifolk der bliver allokeret til en hel festival? Jeg tvivler på det er ligeså mange som hvis Bif og Fck møder hinanden. På festivallerne har de vagter der som oftest håndterer uro men det kan man tilsyneladende ikke på et stadion.

Jeg er nok mere i mod det med en plet på straffeattesten men det kommer helt an på udformningen og hvor meget der skal til. Hvis det er nok med Palles tilråb mod en vagt som @andrewdk skriver, så er jeg imod. Men hvis det er ved grove overtrædelser som når vi ser en fangruppe løbe ned til modstandernes fans for at fyre romerlys i hovedet på dem og starte et slagsmål - så er jeg helt for.

Men så er det vel politiets opgave at fange dem, og sørge for at de i sidste ende kan komme for en dommer, så de kan få en straf?

Vi kan vel ikke bare straffe uden en domstol?

Det kan sagtens diskuteres men gad vide hvor mange politifolk der bliver allokeret til en hel festival?

Ingen anelse men der sker grovere vold til festivaller og markeder end til fodboldkampe men hvis det handler om allokerede ressourcer, så vil jeg som skatteyder, da gerne have nogle penge retur fra EU til afholdelse af topmøder eller hvad når et maratonløb lukker en del af København ned, ja man kan blive ved.
FYI: Jeg mener, vi betaler skat, moms og andre afgifter det bør være nok.

Jeg kan altså ikke lade være med at tænke på hvor nemt mange af disse ting kunne løses hvis bare politiet var deres opgave voksen.
Men det er nok for meget at forlange når der skal skrive så mange bøder, som de gør i dag, ud for at nå deres budget..
Politi og klubber.

Derudover synes jeg også det kunne være fedt, hvis man fra myndighederne sagde ingen tilskuere i et stykke tid, og kun f.eks. mandag kl. 15:30 eller noget.

Hvis først klubberne bliver ramt på pengepungen, så begynder de også at gøre deres. Lige pt er de for nervøse for konsekvenserne

Jeg kan altså ikke lade være med at tænke på hvor nemt mange af disse ting kunne løses hvis bare politiet var deres opgave voksen.
Men det er nok for meget at forlange når der skal skrive så mange bøder, som de gør i dag, ud for at nå deres budget..

Ja - hvis bare de kunne mase op på tribunen og gribe de skyldige hver gang ;) Men der lyder jo et ramaskrig hver gang man foreslår, at enten er det metoden eller også stoppes kampen indtil de er fjernet fra pladserne. De har fået en lillefinger og har pt. grebet armen helt op til albuen - det skal stoppes på en eller anden måde.

Metoden er dog ikke, at gå i slåskamp efter kampen - det er jo netop det som de voldsparate vil. Har set fælledparken flere gange efter kampe og er blevet bedt af politiet om at gå en anden vej og med god grund - for lige bagefter smadrede idioterne det hele og kastede ting efter politiet. Hvis de slet ikke kom på stadion, så gad de sku nok heller ikke stå udenfor og lave ballade hver gang (men man skal aldrig sige aldrig).

Ingen anelse men der sker grovere vold til festivaller og markeder end til fodboldkampe men hvis det handler om allokerede ressourcer, så vil jeg som skatteyder, da gerne have nogle penge retur fra EU til afholdelse af topmøder eller hvad når et maratonløb lukker en del af København ned, ja man kan blive ved.
FYI: Jeg mener, vi betaler skat, moms og andre afgifter det bør være nok.

Måske - det har jeg nok ikke lige en fornemmelse af om der er grovere vold. Jeg har set langt mere vold til fodbold, end jeg har på Smukfest.

Btw. der er altså forskel på topmøder mv. og så denne form for subsidiering af en virksomhed ( afføder en masse udgifter til politi ). Alternativet er vel ingen tilskuere og det tænker jeg ikke nogen er interesseret i.

Politi og klubber.

Derudover synes jeg også det kunne være fedt, hvis man fra myndighederne sagde ingen tilskuere i et stykke tid, og kun f.eks. mandag kl. 15:30 eller noget.

Hvis først klubberne bliver ramt på pengepungen, så begynder de også at gøre deres. Lige pt er de for nervøse for konsekvenserne

Ja klubberne på stadion.

Alt udenfor er politiet, som der f.eks intet gjorde da de angreb os efter vi tog mesterskabet fra dem. De stod og så på at de angreb os med det ene og det andet.

Politiet som har tilladt diverse fan marcher som jo er deciderede Bandidos manifestationer når det kommer til Brøndby, og sådan kunne jeg blive ved.

Hummelgaard burde få styr på sit politi og den måde de bruger deres ressourcer på istedet for det her klassiske symbol politik op til kommunalvalget.

Ja klubberne på stadion.

Alt udenfor er politiet, som der f.eks intet gjorde da de angreb os efter vi tog mesterskabet fra dem. De stod og så på at de angreb os med det ene og det andet.

Politiet som har tilladt diverse fan marcher som jo er deciderede Bandidos manifestationer når det kommer til Brøndby, og sådan kunne jeg blive ved.

Hummelgaard burde få styr på sit politi og den måde de bruger deres ressourcer på istedet for det her klassiske symbol politik op til kommunalvalget.
Det lyder ellers umiddelbart som den første rigtige løsning, at forbyde bandemedlemmer adgang til stadion.

Så kan de heller ikke hverve nye unge mennesker som måske er lidt i tvivl om hvad de skal her i livet og dermed ikke bliver fanget ind i det fællesskab. Måske det endda bliver sværere at afsætte stoffer og tjene penge på dem.

Måske - det har jeg nok ikke lige en fornemmelse af om der er grovere vold. Jeg har set langt mere vold til fodbold, end jeg har på Smukfest.

En hurtig søgning viser grov vold, voldtægter og endda drab, det har jeg alligevel aldrig hørt om til danske fodboldkampe.
Et andet problem. Når en mindre klub i de lavere rækker møder FCK eller BIF i pokalen, hvem skal så betale for det øgede beredskab?

Btw. der er altså forskel på topmøder mv. og så denne form for subsidiering af en virksomhed ( afføder en masse udgifter til politi ).

Hvilke forskelle er der? Topmødet i København for snart 20 år siden beslaglagde politiet så meget alle politikredse på Sjælland og Sydhavsøerne i årevis var påvirket af mindre beredskab pga. afspadseringer og ekstra betalinger.

Ja klubberne på stadion.

Helt enig

Men Brøndby ved jo godt hvem de tosser der flåede sædderne op i Parken for et par år siden. Brøndby ved godt hvem der begik hærværk på Island. Brøndby ved godt hvem der løb ind på banen i Brøndby mod FCK og kastede med ting mod FCK fans.

De stopper dem ikke, fordi de ikke tør og ikke er tvunget til det.

En hurtig søgning viser grov vold, voldtægter og endda drab, det har jeg alligevel aldrig hørt om til danske fodboldkampe.

Tænker ikke fodbold kan ramme voldtægter og drab men til gengæld meget mere vold.

Et andet problem. Når en mindre klub i de lavere rækker møder FCK eller BIF i pokalen, hvem skal så betale for det øgede beredskab?

Enten skal de ikke have fans med eller også må gæsterne selv sørge for at tage vagter med som hjælp - er det ikke også det de gør i dag?
Hvilke forskelle er der? Topmødet i København for snart 20 år siden beslaglagde politiet så meget alle politikredse på Sjælland og Sydhavsøerne i årevis var påvirket af mindre beredskab pga. afspadseringer og ekstra betalinger.

Det ene er noget offentligt og det andet er en privat virksomhed som gerne vil afholde et arrangement samt tjene penge på det. De vil bare gerne have det offentligt til at sørge for vagtberedskabet i form af betjente, for de vil ikke selv have opgaven.

Helt enig

Men Brøndby ved jo godt hvem de tosser der flåede sædderne op i Parken for et par år siden. Brøndby ved godt hvem der begik hærværk på Island. Brøndby ved godt hvem der løb ind på banen i Brøndby mod FCK og kastede med ting mod FCK fans.

De stopper dem ikke, fordi de ikke tør og ikke er tvunget til det.

Nemlig - de ved det udmærket godt men har ladet stå til i ufatteligt lang tid. Nu er problemet bare endnu større og som jeg illustrerede i det ene indlæg, så ønsker Brøndby direktøren kun at fokusere på det med vold og det andet kommenterer han ikke på - det siger noget lidt om tankegangen derude.
Derfor må det offentlige enten bede dem spille uden tilskuere eller stramme reglerne, så de ender med selv at gøre noget ved det.

Tænker ikke fodbold kan ramme voldtægter og drab men til gengæld meget mere vold.

Enten skal de ikke have fans med eller også må gæsterne selv sørge for at tage vagter med som hjælp - er det ikke også det de gør i dag?

Det ene er noget offentligt og det andet er en privat virksomhed som gerne vil afholde et arrangement samt tjene penge på det. De vil bare gerne have det offentligt til at sørge for vagtberedskabet i form af betjente, for de vil ikke selv have opgaven.

Nemlig - de ved det udmærket godt men har ladet stå til i ufatteligt lang tid. Nu er problemet bare endnu større og som jeg illustrerede i det ene indlæg, så ønsker Brøndby direktøren kun at fokusere på det med vold og det andet kommenterer han ikke på - det siger noget lidt om tankegangen derude.
Derfor må det offentlige enten bede dem spille uden tilskuere eller stramme reglerne, så de ender med selv at gøre noget ved det.
Jeg er sjovt nok helt enig.

Jeg tror Brøndby har givet alt for meget mangt til at lade deres fans være deres brand.

Deres hardcore fans, de er sgu ikke skolelærer osv. Men de får taletid i Bestyrelsen, afkræver breve med vedtægter fra GFH osv. Deres hovedsponsorat er mindre end AGFs, af samme årsag.

Nu skrev du, det handlede om allokeret politi ressourcer. Voldtægter og drab begået på en festival eller marked pålægger også skatteyderne mange penge. Pointe er jo, hvorfor skal fodboldklubber betaler udove, hvad de betaler i skat, afgifter og moms og ikke andre foretagender?

Men også mere politi. Skal de små klubber selv betale? Skal BIF?

Mig bekendt er det ikke det offentlige som lukker broer eller bydele. Mig bekendt betalte UEFA heller ikke for ekstra politi for afholdelse af EM i Danmark. Hvis Superligaklubberne skal til at betale, åbner det for en ladeport.

Nu skrev du, det handlede om allokeret politi ressourcer. Voldtægter og drab begået på en festival eller marked pålægger også skatteyderne mange penge. Pointe er jo, hvorfor skal fodboldklubber betaler udove, hvad de betaler i skat, afgifter og moms og ikke andre foretagender?

Selvfølgelig bliver der allokeret ressourcer til den slags men vi taler ikke 100 betjente eller flere for at afvikle en fodboldkamp. F.eks. festivaller mv. sørger selv for størstedelens vedkommende for håndteringen af urolige elementer (udover når rockerfodboldfans dukker op på Roskilde) og er derudover foreninger som ikke har aktionærer der skal have afkast.

Men også mere politi. Skal de små klubber selv betale? Skal BIF?

Bif ja tak - det er dem der har de fans som laver balladen. Jeg er helt sikker på, at de hurtigt fik styr på problemerne hvis de kom til at betale så meget det begyndte at blive et økonomisk problem. Derfor skal vi derhen.

Mig bekendt er det ikke det offentlige som lukker broer eller bydele. Mig bekendt betalte UEFA heller ikke for ekstra politi for afholdelse af EM i Danmark. Hvis Superligaklubberne skal til at betale, åbner det for en ladeport.

Selvfølgelig skal der kunne afholdes arrangementer og myndighederne vælger selv hvad de giver tilladelse til. Her forventer du en permanent tilladelse til en privat virksomhed som afholder arrangement minimum hver 14 dag og forventer der ofte stiller et 3-cifret antal betjente for at holde orden på det. De skal møde ind x timer før og være der x timer efter - tør næsten ikke tænke på hvor mange fuldtidsstillinger det er hvert år, bare fordi klubberne ikke selv kan/vil håndtere det.
Sorry men jeg mener hammeren er vejen frem - så er jeg sikker på, at klubberne nok skal få det løst.

Her forventer du en permanent tilladelse til en privat virksomhed som afholder arrangement minimum hver 14 dag og forventer der ofte stiller et 3-cifret antal betjente for at holde orden på det.

Og bylivet i Danmark har åbent hver weekend hele året rundt.

Det er ikke fordi, jeg ikke forstår rationalet men det bliver en glidebane er jeg 100% sikker på.

Og bylivet i Danmark har åbent hver weekend hele året rundt.

Det er ikke fordi, jeg ikke forstår rationalet men det bliver en glidebane er jeg 100% sikker på.
Aldrig betalt politi eller lignende i Danmark.

Så hellere de lukker forsamling hvor ikke kan finde ud af, at opføre os ordentlig ned. Om det så er Vorbasse Marked, fodbold eller Jomfru Ane Gade

Similar content Most view View more
Back