New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 204K
Cykling
Hæhæ.

Jeg forestiller mig, at der er et par folk fra sidste år, som gerne vil have revanche. Ballerini, Mohoric osv.

Og så skal Remco da lege med, skal han ikke? 😁
Tror MvDP tager den. Pogacar kommer til at være lidt mærket efter et par benhårde bjergdage, så har ikke punchet til at sætte ham. Og kan sidde på hjul med henvisning til at han har Philipsen bagved.

Han skal næsten prøve at få lidt point i morgen også. Jeg er bange for at MvdP kommer til at være en byld i røven på Paris etapen, så Jasper P kommer med hjem der. 36 point er den margin han skal gå efter, så kan han tabe både den indlagte spurt som nummer. 2, og blive 3 på stregen i Paris.
Jeg tror simpelthen ikke Jasper med hamsterkinderne kan komme med over Martre 3 gange i top 15

Tror MvDP tager den. Pogacar kommer til at være lidt mærket efter et par benhårde bjergdage, så har ikke punchet til at sætte ham. Og kan sidde på hjul med henvisning til at han har Philipsen bagved.
Enig. Axelgaard har Mads som favorit, men jeg tror, han kommer til at bruge alle sine kræfter de næste par dage, og derfor kan han nok ikke sidde med, når der åbnes for alvor. Men jeg tror, han vil lege med i den grønne trøje. Andet ville ligne ham dårligt.

Vil det ikke være en lidt farlig taktik, hvis han først er kommet afsted. Han bør vel være den hurtigste i langt de fleste konstellationer. Så skal han godt nok ofre alt for Philipsen og det tvivler jeg alligevel på man vil som stor stjerne. Det er Tourens afslutning i Paris - det vil langt de fleste gøre alt hvad de kan for at vinde. Der vil det være meget ulogisk at vente på andre.

Enig. Axelgaard har Mads som favorit, men jeg tror, han kommer til at bruge alle sine kræfter de næste par dage, og derfor kan han nok ikke sidde med, når der åbnes for alvor. Men jeg tror, han vil lege med i den grønne trøje. Andet ville ligne ham dårligt.

I morgen er det kategori 2 og 1 før spurten men lørdag starter de udenfor kategori. Nu er det selvfølgelig rytterne som skaber løbet men begge dage er der nok lykkeriddere som vil afsted og lørdag tænker jeg det bliver svært at hente dem før spurten. Mon ikke det bliver en afslapningsdag for Mads.

Vil det ikke være en lidt farlig taktik, hvis han først er kommet afsted. Han bør vel være den hurtigste i langt de fleste konstellationer. Så skal han godt nok ofre alt for Philipsen og det tvivler jeg alligevel på man vil som stor stjerne. Det er Tourens afslutning i Paris - det vil langt de fleste gøre alt hvad de kan for at vinde. Der vil det være meget ulogisk at vente på andre.
Det er måske også lige spekulativt nok, men han gjorde det jo for nogle år siden i MSR.

Men hvis man ser på hvem i feltet der måske kan sidde med, så er det vel Flandern/Ardenner-typerne. Så det er folk som Pogacar, Remco, Seixas og Skjelmose blandt GC-favoritterne og så er det folk som MvDP, Mads P, Pidcock og måske Valgren blandt de øvrige. Mange flere er det vel ikke.

Sidder de så mange tror jeg godt MvDP kunne finde på at sidde over (afhængigt af hvor tæt på Philipsen er), men sidder han alene med Pogacar og måske en enkelt eller to mere, så tror jeg også bare han kører rundt. Men hans statistik i spurter på flad vej fra små grupper er ikke særligt god.

UAE bruger nyt banebrydende produkt med indtagelse af Laktat.

De bruger det dog kun på udvalgte etaper (hvilket kan undre, hvis det er banebrydende).

Egentlig lidt sjovt de nu er syge løbende - det syntes jeg ikke de plejer at være. Der var da nok nogle konkurrenter som burde teste, om det er en mere generel tendens på holdet og ikke kun køre efter de lavere podiepladser. Vi må se om Evenepoel og Seixas har det mod der kræves.

Undskyld, hvad? Taler du om MvdP?
Jeg er ret sikker på, at Tomcock satser alt lørdag. Han har ikke den fornødne power til Paris.
Ja. Ikke mange spurter fra mindre grupper han har vundet. Til gengæld har han tabt en del.

Pidcock var den eneste der kunne følge Pogacar under MSR, så synes han er et ganske godt bud.

Men ikke til at sige hvordan tre ugers hårdt cykelløb påvirker de forskellige ryttere. Umiddelbart burde dem der ikke kører klassement have en fordel da de ikke får så hård en lørdag.

Last edited:
Nu hvor UAE er lidt pressede, kan man ærgre sig endnu mere over Lipovitz styrtede og udgik. Det havde været sjovt hvis både Red Bull og Lidl-Trek havde to ryttere som de kunne spille ud. Det havde været fint, at sende Skjelmose og Lipovitz i tidligt angreb. Om ikke andet, ville de vel få sat Del Toro på arbejde.

Lige nu ligner det, at det bliver svært for UAE at kontrollere de næste to bjergetaper men de kan selvfølgelig ende med at få hjælp, fordi nr. 4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14 i klassementet vil forsvare deres plads. Men lad os se - måske de syge ryttere har det bedre.

Det skal lige passe, at Pogacar, der aldrig rammes af alvorlige uheld, ender med at have en hårdt sygdomsramt dårlig dag op ad Alpe d'Huez lige præcist den gang hvor den eneste, der kan lægge pres på ham er Remco Evenepoel, og hvor han allerede har fire et halvt minuts forspring til ham i banken.

Det er i hvert fald sjældent med uheld eller dårlige dage - tværtimod er det som regel på højeste niveau året rundt.

Jeg er spændt på om Evenepoel har modet til at angribe - dette kan vel være hans chance for, enten at udfordre Pogacar en lille smule eller sikre afstanden til Del Toro. Han har lige omkring 3 minutter til Seixas, så der burde være rum til at forsøge. Det kan selvfølgelig også være ham der beordre Decathlon frem for at sætte tempo og se om en af de andre er i problemer.

Det er i hvert fald sjældent med uheld eller dårlige dage - tværtimod er det som regel på højeste niveau året rundt.

Jeg er spændt på om Evenepoel har modet til at angribe - dette kan vel være hans chance for, enten at udfordre Pogacar en lille smule eller sikre afstanden til Del Toro. Han har lige omkring 3 minutter til Seixas, så der burde være rum til at forsøge. Det kan selvfølgelig også være ham der beordre Decathlon frem for at sætte tempo og se om en af de andre er i problemer.

Evenepoel har - bedømt på, hvad vi tidligere har set - ikke skyggen af en kinamands chance for at køre fra Pogacar på et reelt bjerg, medmindre Pogacar er meget, meget syg.

Evenepoel har vel været sådan cirka den syvende eller ottende bedste klatrer i løbet so far. Han er blevet sat på alle bjergetaper indtil videre. Ikke bare af Pogacar og Vingegaard, men også af Seixas, Lipowits, Ayuso, Del Toro og Skjelmose.

Evenepoel har aldrig været god rigtigt god i reelle bjerge.

Desuden vil Evenepoel være lykkelig for andenpladsen.

Enten skal der ske et eller andet magisk med Evenepoels bjergben, eller også skal Pogacar gå helt, helt ned med flaget, så Seixas vinder. Jeg kan ikke forestille mig, at Evenepoel kan udfordre Pogacar.

Evenepoel har - bedømt på, hvad vi tidligere har set - ikke skyggen af en kinamands chance for at køre fra Pogacar på et reelt bjerg, medmindre Pogacar er meget, meget syg.

Evenepoel har vel været sådan cirka den syvende eller ottende bedste klatrer i løbet so far. Han er blevet sat på alle bjergetaper indtil videre. Ikke bare af Pogacar og Vingegaard, men også af Seixas, Lipowits, Ayuso, Del Toro og Skjelmose.

Evenepoel har aldrig været god rigtigt god i reelle bjerge.

Desuden vil Evenepoel være lykkelig for andenpladsen.

Enten skal der ske et eller andet magisk med Evenepoels bjergben, eller også skal Pogacar gå helt, helt ned med flaget, så Seixas vinder. Jeg kan ikke forestille mig, at Evenepoel kan udfordre Pogacar.
Tæller du ikke seneste bjergetape med? For der var han i den grad næststærkeste bjergrytter.

Back