New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 204K
Cykling
Hmm…
Skal vi lægge noget i det?

At der er andre end nogle debattører på et fodboldforum som har mistanke og de derfor gerne vil undersøge det ;)

Jeg syntes egentlig det er ok og de må leve med det - som Jonathan Vaugthers siger, er det den bedste måde at fange dem på som mikrodoserer.

Jeg vil godt kaste en håndgranat ind i debatten: Test klokken 2 om natten er en af de mest effektive måder at forhindre mikrodosering af peptider (EPO, hGH) og testosteron på, der herefter konkluderer, at en sådan procedure havde revet cykelverdenen fra hinanden i 2001.

Btw. kan se Skjelmose lavede en flot præstation i dag mens jeg var optaget af bold i Randers. Det var en lille overraskelse.

Men hvis de mikrodoserer således det kan mærkes og bruges om eftermiddagen på etapen, så kan de vel også måle det via en kontrol enten tæt på start eller lige efter etapen?

Tænker der er gode grunde til de har udformet reglerne som de har og han siger det er den bedste måde at fange det på. Derfor tror jeg ikke de kan måle det på samme måde tæt på start eller lige efter etapen.

Men hvis de mikrodoserer således det kan mærkes og bruges om eftermiddagen på etapen, så kan de vel også måle det via en kontrol enten tæt på start eller lige efter etapen?
Der er åbenbart nogle ting som er så hurtigt ude af kroppen igen, at du ikke kan måle det kl. 6, hvis du har taget det kl. 23 aftenen før. Men som stadig kan have en positiv effekt f.eks. på din restitution.

De atleter der bliver taget for doping pga. forurenede kosttilskud er ofte fordi de forbudte stoffer der er deri, har så lang halveringstid, at de kan måles flere måneder bagefter. Hvilket er en ret god indikation på at det ikke bevidst, da man skal være idiot for at bruge de stoffer til doping (som så oven i købet ofte er relativt svage dopingmidler).

Jeg kan ikke helt finde ud af om at tabsbegrænsede ved at samle 16 point op på den indlagte I dag. Alle hans spurter på stregen har været svage, også når han ikke har været på togt.

Tænker dog han har gode muligheder i morgen og fredag for at hente det tabte i dag. Der er MvDP sat ud af spillet. Ellers et flot taktisk løb af Alpecin. Planken som forsikring, MvDP som betjent, Jasper som afslutter. Minder mig lidt om da Jasper vandt San Remo.

Han giver et spændende løb for pointtrøjen men etapen var ikke ensidig god for ham. Den bliver svær at tage ellers skal han finde noget ekstra frem til sidst.

Der er vel også den afsluttende etape men jeg ved ikke hvordan det er med bakke vs. spurt i år eller hvor mange point der er på spil.

View attachment 7499
Jeg skrev min kommentar, da han for 117 gang vendte etapen på hovedet og gjorde det spændende at følge med i. At han ikke kunne gøre det mere færdigt til sidst er ærgerligt, men han gav mig lyst til at se mere - i modsætning til oplevelserne på bjergetaperne, som er dræbende kedelige i år

Jeg skrev min kommentar, da han for 117 gang vendte etapen på hovedet og gjorde det spændende at følge med i. At han ikke kunne gøre det mere færdigt til sidst er ærgerligt, men han gav mig lyst til at se mere - i modsætning til oplevelserne på bjergetaperne, som er dræbende kedelige i år

Det er jeg helt enig i og derfor jeg skrev han gjorde det spændende (y)

Frygter dog han ikke har hvad han skal bruge i massespurterne - indimellem virker det som om han ikke har lyst (han er også blevet ældre og måske lidt bange for dem). I dag bliver han sat i et af svingene inden, fordi han ikke helt tør tage linjen.

• Like
Reactions: mph
Det behøver ikke være en konkret personlig mistanke. Den kan bygge på sportens historik og at de er de aktuelt bedste - det skulle være nok “mistanke”

En ransagningskendelse skal være begrundet i konkret mistanke, i hvert fald hvis fransk retspleje bare minder lidt om dansk.

Ifølge L'Equipes artikel skal der være " alvorlig og vedvarende mistanke" om, at den pågældende løber har overtrådt antidopingreglerne eller er ved at gøre det.

Men det jeg egentligt var nysgerrig om: Hvornår kan man forvente at høre om resultaterne af laboratorietestene?

En ransagningskendelse skal være begrundet i konkret mistanke, i hvert fald hvis fransk retspleje bare minder lidt om dansk.

Ifølge L'Equipes artikel skal der være " alvorlig og vedvarende mistanke" om, at den pågældende løber har overtrådt antidopingreglerne eller er ved at gøre det.

Men det jeg egentligt var nysgerrig om: Hvornår kan man forvente at høre om resultaterne af laboratorietestene?

Uden at have læst op på den specifikke analyse og uden at kende prøveforberedelsen, ville jeg mene det ikke burde tage meget mere end et døgn hvis man ved hvad man leder efter. Alternativt hvis det er ukendte stoffer kan vi nok godt snakke uger.

Men fortolkningen heraf er, som jeg har beskrevet - jeg leder lige efter artiklen jeg læste om det.

Han skal næsten prøve at få lidt point i morgen også. Jeg er bange for at MvdP kommer til at være en byld i røven på Paris etapen, så Jasper P kommer med hjem der. 36 point er den margin han skal gå efter, så kan han tabe både den indlagte spurt som nummer. 2, og blive 3 på stregen i Paris.
Jeg er sikker på, Pogi gerne vil vinde i Paris.

Back