New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 155K
Tillykke til AGF’s kvindehold, der i deres første kamp i den nye sæson taber med 3-1 til oprykkerne til ASA. Et hold primært bestående at spillere der er vejet og fundet for lette i AGF.

Således er Søren Kiilerich, så vidt jeg husker, stadig uden en sejr som cheftræner efter han afløste Claus Struck der flygtede til FCM.

🎂

Ja, det virker ikke rigtig til, at AGF er villig til at bruge ret mange penge på kvinderne. En del afgange af gode spillere og så henter man nogle få ind ret sent. Jeg tror der skal ske store ændringer, hvis ikke de skal ende i den dårlige halvdel og måske endda med risiko for at skulle en række ned. Jeg synes ikke det lover godt. Jeg er slet ikke tæt nok på til at vide hvordan hverdagen er, og hvordan tilgangen er, men det ser ikke godt ud, når man kigger fra afstand.

Last edited:
Ja, det virker ikke rigtig til, at AGF er villig til at bruge ret mange penge på kvinderne. En del afgange af gode spillere og så henter man nogle få ind ret sent. Jeg tror der skal ske store ændringer, hvis ikke de skal ende i den dårlige halvdel og måske endda med risiko for at skulle en række ned. Jeg synes ikke det lover godt. Jeg er slet ikke tæt nok på til at vide hvordan hverdagen er, og hvordan tilgangen er, men det ser ikke godt ud, når man kigger fra afstand.
Og med al respekt - med fare for at blive savet midt over - så er kvindefodbold også bare et inferiørt produkt.
Spild af penge i mine øjne for et kedeligt produkt uden kvalitet.

Det skal jo bære sig selv økonomisk og derfor kan man selvfølgelig slet ikke konkurrere helt i toppen, men det virkede som om de faktisk havde bygget det op til noget der kunne være med i subtoppen og så er bunden nærmest faldet ud af det. Jeg ved ikke om man får noget information fra kommentatoren hvis man ser en kamp, men det burde jo ikke bare handle om at man har mistet en træner, ellers skal de da vist skynde sig at skifte igen.

Struck er rigtig dygtig, men nej, jeg tror heller ikke at det kun handler om en træner, men hvor galt det reelt står til ved jeg ikke noget om. Naturligvis skal der være økonomisk fornuft, men det virker næsten som om man kun skærer ned, men jeg kender ikke tallene for kvinderne. Herre og kvindefodbold er klart meget forskellige størrelser, men jeg synes AGF (når man nu er gået ind i kvindefodbolden), har en forpligtigelsetil at gøre sig umage med at give kvinderne nogle rammer, som signalerer at man mener det alvorligt. Det er naturligvis ikke det samme som at sige de skal sidestilles med herrene på alle områder, men det virker ikke til, at man helt er klar til at rykke på kvindeholdet.

• Like
Reactions: fsc
Struck er rigtig dygtig, men nej, jeg tror heller ikke at det kun handler om en træner, men hvor galt det reelt står til ved jeg ikke noget om. Naturligvis skal der være økonomisk fornuft, men det virker næsten som om man kun skærer ned, men jeg kender ikke tallene for kvinderne. Herre og kvindefodbold er klart meget forskellige størrelser, men jeg synes AGF (når man nu er gået ind i kvindefodbolden), har en forpligtigelsetil at gøre sig umage med at give kvinderne nogle rammer, som signalerer at man mener det alvorligt. Det er naturligvis ikke det samme som at sige de skal sidestilles med herrene på alle områder, men det virker ikke til, at man helt er klar til at rykke på kvindeholdet.
Lige netop rammerne gør man vel en del for med Vejlby Stadion, men de går selvfølgelig og venter på at rykke ind der. Hvis man i det hele taget kan opgradere faciliteterne tror jeg man kan rykke en del og så skal man måske forsøge at kanalisere lidt af det det nye stadion giver på sponsorsiden over til kvinderne også. Man skal selvfølgelig ikke være for langt fra toppen økonomi for at kunne følge lidt med, jeg har da bemærket et par nyheder om spillere der har forladt klubben og nok får lidt mere i løn et andet sted.

I den seneste “Mere AGF” podcast fra Troels Heniriksen, siger han at der er en Beef imellem Jakob Poulsen og Frederik Tingager. Hans bevis for denne Beef, er at han mener Tingager jublede hånende ud imod AGFs trænerbænk, da han fik de sidste 10 minutter imod FC Nordsjælland og scorede det udlignende mål. TH mener at Tingager er utilfreds over ikke at have fået flere starter i foråret, efter han blev klar igen, og at han er vred over at JP ikke i tilstrækkelig grad har givet ham en forklaring ifht. hvorfor han ikke spillede.

Jeg mener man skal have lidt mere dokumentation end en mulig hånende jubelscene, hvis man skal komme med så alvorlige beskyldninger, men jeg ved ikke om der er mere dokumentation end det?

I den seneste “Mere AGF” podcast fra Troels Heniriksen, siger han at der er en Beef imellem Jakob Poulsen og Frederik Tingager. Hans bevis for denne Beef, er at han mener Tingager jublede hånende ud imod AGFs trænerbænk, da han fik de sidste 10 minutter imod FC Nordsjælland og scorede det udlignende mål. TH mener at Tingager er utilfreds over ikke at have fået flere starter i foråret, efter han blev klar igen, og at han er vred over at JP ikke i tilstrækkelig grad har givet ham en forklaring ifht. hvorfor han ikke spillede.

Jeg mener man skal have lidt mere dokumentation end en mulig hånende jubelscene, hvis man skal komme med så alvorlige beskyldninger, men jeg ved ikke om der er mere dokumentation end det?

Åh jeg er så træt af ham Troels. Han siger simpelthen så meget lort. Han prøver at skabe problemer om alt muligt bare for at få lyt.

Last edited:
Åh jeg er så træt af ham Troels. Han siger simpelthen så meget lort. Han prøver at skabe problemer om alt muligt bare for at få lyt.
Ja, når en spiller har trippet i flere kampe for mere spilletid er Tingagers ageren kun et udtryk for “ der kan I selv se “ uden at spilleren dog er efter nogen på trænerbænken. Blot alm konkurrencegen-udtryk….

Jeg lægger intet i Tingagers jubel, men skal man sølvpapirshatten på, er det da lidt bemærkelsesværdigt at Tingager ikke var i anførergruppen.

Det kan dog have mange forklaringer og intet tyder på, at Tingager bliver andet end stamspiller i denne sæson.
Jeg synes det er problematisk at Troels Henriksen spekulerer og konspirerer så meget, han er tidligere sportsjournalist, og har sikkert stadigvæk nogle stærke kilder i branchen. Det ville klæde ham at varedeklarere klart og tydeligt, hvornår der er tale om ren spekulation, og hvornår hans konspirationer er underbygget af troværdige kilder.

Jeg lægger intet i Tingagers jubel, men skal man tage sølvpapirshatten på, er det da lidt bemærkelsesværdigt at Tingager ikke var i anførergruppen.

Det kan dog have mange forklaringer og intet tyder på, at Tingager bliver andet end stamspiller i denne sæson.
Min tese er at Tingager ikke nødvendigvis er interesseret i den slags udenfor banen.

Han er en leder på banen og på en god måde. Samt 100% konkurrencemenneske.

Men nogle mennesker er det bare ikke udenfor banen, og ønsker ikke nødvendigvis at være.

Dette er kun set udefra, så det er kun mit indtryk.

Jeg oplever ikke nogen beef mellem Tingager og træneren. Og synes det er vildt søgt af Troels Henriksen at piske en stemning op over en jubelscene i april måned, som ikke var usædvanlig for en stamspiller, der pludselig var blevet reserve og brændende ønskede at bidrage i guldkampen.

Min tese er at Tingager ikke nødvendigvis er interesseret i den slags udenfor banen.

Han er en leder på banen og på en god måde. Samt 100% konkurrencemenneske.

Men nogle mennesker er det bare ikke udenfor banen, og ønsker ikke nødvendigvis at være.

Dette er kun set udefra, så det er kun mit indtryk.

Jeg oplever ikke nogen beef mellem Tingager og træneren. Og synes det er vildt søgt af Troels Henriksen at piske en stemning op over en jubelscene i april måned, som ikke var usædvanlig for en stamspiller, der pludselig var blevet reserve og brændende ønskede at bidrage i guldkampen.
Han har været i klubben i 7 sæsoner, og aldrig været en del af ledergruppen, så jeg synes også det er meget søgt at basere sine konspirationer på en jubelscene.

Var det ikke der hvor TingAir fik fat på en træner og sørget for at han blev skiftet ind inden hjørnesparket, i stedet for efter, som det skulle havde været. Så det var vel bare et "Hvad sagde jeg?" da JP ville havde ventet.
I situationen i foråret slog det mig overhovedet heller ikke at der var andet end fælles glæde. Tingager har jo forståeligt nok været ærgerlig over ikke at kunne spille en større rolle i de afgørende kampe i foråret, men der var vist heller ikke mange i truppen der var mere glade for det mesterskab end ham. Hvad er det Troels Henriksen forsøger at nå frem til med den meget tvivlsomme teori? At han regner med et vi sælger Tingager?

I situationen i foråret slog det mig overhovedet heller ikke at der var andet end fælles glæde. Tingager har jo forståeligt nok været ærgerlig over ikke at kunne spille en større rolle i de afgørende kampe i foråret, men der var vist heller ikke mange i truppen der var mere glade for det mesterskab end ham. Hvad er det Troels Henriksen forsøger at nå frem til med den meget tvivlsomme teori? At han regner med et vi sælger Tingager?
Der var nogen debattører som begyndte at tale om Tingager til OB - måske dette var årsagen. Jeg forstod aldrig helt hvor det kom fra.

Han var klar nr. 1 indtil skaden men derfra så Dalsgaard sig ikke tilbage og leverede på et højt plan (der skulle måske lige en enkelt kamp eller to til). Nu ligner Tingager en der er helt i gear igen og vil blive siddende på pladsen. Et vigtigt anker i vores forsvar💪

Allerede da Troels Henriksen begyndte på konspirationen der fandt jeg den søgt - har svært ved at tro, der er hold i den. Men naturligvis ønsker Tingager at spille mest muligt.

Back