Ud over Mølgaard så har Tingager også fået et godt langt hvil, og må have noget mere energi i slutningen af sæsonen end mange andre superligaspillere.
Derudover kan der være nogle Wildcards som Jacob Andersen der åbenbart også imponerer i Spanien i følge Det Hvide Snit, og hvis Janni Serra finder et eller andet, så vil han også være nærmest en helt frisk spiller, som kan sættes ind i de sidste 30 minutter og afgøre de tætte kampe. Endelig er Sebastian Jørgensen tilsyneladende også ved at finde et højere niveau, og han må også være mere frisk end den gennemsnitlige superligaspiller. Det er 5 nye spillere, der allerede er spillet ind, og klar til at forøge bredden i truppen.
Jeg har sprunget artiklerne over, og vil hellere fokusere på det med opstarten og at gøre det godt i træningskampene.
Som udgangspunkt foretrækker jeg klart folk gør det godt i træningskampene, men jeg ser det som havende lav forudsigelsesgrad i forhold til hvordan det forløber i sæsonen.
Hvis vi tager en sober vurdering først, må man gerne beskylder mig for at nej-hatten på bagefter.
I sommers var JJA og LW stærkt på vej ind på holdet. For et år siden var det Badji, der shinede i træningskampene.
Det lyder fedt med Serras indstilling. Han gav alt i bip-testen jf Stiftens udsendte, og spillede en god træningskamp. Han virker virkeligt fokuseret på at 'det skal blive løgn' med klubbens planer om at købe en angriber.
Jeg har tidligere nævnt jeg kan se en del godt i Serra, men også at JP ikke tror på ham. Træningskampene viser en masse, hvor hvert hold fokuserer på eget spil. Det gør det lettere at indarbejde nyt, men giver ikke nogen bud på hvordan det fungerer i kampe hvor modstanderen kender en fuldstændig og har en skarp gameplan der skal ødelægge spillet og udnytte alles svagheder. Og Serra var også fokuseret i sommers. Derfor håber jeg CVs svar bliver 'det tror jeg nu ikke det gør'.
Min bekymring er, at man bliver overbevist om Serra på træningslejre og så modbevist igen når han har spillet 10 minutter mod OB. Der er en chance, men også en stor risiko.
Har vi eksempler på spillere der er braget igennem i en pause og efterfølgende er blevet en faktor? Tchamche var den hotte unge i sommers ... og han er da stadig ung, men oplagt mål for udlejning.
Var Arnstad hot i vinteropstarten? Og var det i givet fald delt af klubben og journalister, eller var det kun de meget venligt stemte herinde (nej, jeg var ikke en af dem

). Han havde et forår på det jævne og var pga skaden ikke en faktor i sommerens optakt.