New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 155K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Gad vide om det spiller ind at han nu kommer til en klub halvvejs i sæsonen, så han allerede har muligheden om et halvt år kan skrive endnu en triumf (eller 2) på sit c.v. mod at skulle vente et helt år, hvis det havde været Viking eller Rosenborg og uden at vide hvor de helt står i forhold til det?

Kunne lyde til, at klubben har fået et beløb for Hutters - det kan nok ikke være meget. Måske er de bare gået med til at sende ham afsted med en videresalgsklausul?

Hvis man kunne få 75.000 tusinde for Hütters. Så er den goodwill givet meget bedre ud - både ved agenter og Middelfart - ved at lade værre.

De arbejder med cirka 30% af ABs budget

Campo har en pointe omkring det boost, som det kan give at have helt friske spillere til rådighed.

Ud over Mølgaard så har Tingager også fået et godt langt hvil, og må have noget mere energi i slutningen af sæsonen end mange andre superligaspillere.

Derudover kan der være nogle Wildcards som Jacob Andersen der åbenbart også imponerer i Spanien i følge Det Hvide Snit, og hvis Janni Serra finder et eller andet, så vil han også være nærmest en helt frisk spiller, som kan sættes ind i de sidste 30 minutter og afgøre de tætte kampe. Endelig er Sebastian Jørgensen tilsyneladende også ved at finde et højere niveau, og han må også være mere frisk end den gennemsnitlige superligaspiller. Det er 5 nye spillere, der allerede er spillet ind, og klar til at forøge bredden i truppen.

Campo har en pointe omkring det boost, som det kan give at have helt friske spillere til rådighed.

Ud over Mølgaard så har Tingager også fået et godt langt hvil, og må have noget mere energi i slutningen af sæsonen end mange andre superligaspillere.

Derudover kan der være nogle Wildcards som Jacob Andersen der åbenbart også imponerer i Spanien i følge Det Hvide Snit, og hvis Janni Serra finder et eller andet, så vil han også være nærmest en helt frisk spiller, som kan sættes ind i de sidste 30 minutter og afgøre de tætte kampe. Endelig er Sebastian Jørgensen tilsyneladende også ved at finde et højere niveau, og han må også være mere frisk end den gennemsnitlige superligaspiller. Det er 5 nye spillere, der allerede er spillet ind, og klar til at forøge bredden i truppen.

Men igen det er lidt arbitrært.

Dem der var tilbage til sidst i efteråret var pressede. Hvis så nogle af hjørnestenene, som Tingager og Poulsen ikke rigtig træner med, ikke kan være med til at forfine skabeloner osv, er det så et negativt boost?

Det er en meget meget fin balance. Der er 17 dage til sæsonstart og to af de centrale figurer på igennem midten har ikke kunne deltage.

Der er ikke langt fra gal til genialt, og jeg frygter lidt vi står lige ved en skillevej.

Taber vi de første to uden Tingager og Poulsen, og er på det tidspunkt 2 point efter FCM og kun 3 point for BIF, så er jeg nervøs for reaktionen.

Gad vide om det spiller ind at han nu kommer til en klub halvvejs i sæsonen, så han allerede har muligheden om et halvt år kan skrive endnu en triumf (eller 2) på sit c.v. mod at skulle vente et helt år, hvis det havde været Viking eller Rosenborg og uden at vide hvor de helt står i forhold til det?
Det må helt klart være et plus når man skal hente spillere at ligge nummer et og om ikke andet have gode muligheder for at kvalificere sig til Europa. Til gengæld er det noget af et sats hvis han håber på at komme med til VM for han kan vel næsten umuligt slå JH af før til sommer.

Last edited:

Jeg har sprunget artiklerne over, og vil hellere fokusere på det med opstarten og at gøre det godt i træningskampene.

Som udgangspunkt foretrækker jeg klart folk gør det godt i træningskampene, men jeg ser det som havende lav forudsigelsesgrad i forhold til hvordan det forløber i sæsonen.

Hvis vi tager en sober vurdering først, må man gerne beskylder mig for at nej-hatten på bagefter.

I sommers var JJA og LW stærkt på vej ind på holdet. For et år siden var det Badji, der shinede i træningskampene.

Det lyder fedt med Serras indstilling. Han gav alt i bip-testen jf Stiftens udsendte, og spillede en god træningskamp. Han virker virkeligt fokuseret på at 'det skal blive løgn' med klubbens planer om at købe en angriber.

Jeg har tidligere nævnt jeg kan se en del godt i Serra, men også at JP ikke tror på ham. Træningskampene viser en masse, hvor hvert hold fokuserer på eget spil. Det gør det lettere at indarbejde nyt, men giver ikke nogen bud på hvordan det fungerer i kampe hvor modstanderen kender en fuldstændig og har en skarp gameplan der skal ødelægge spillet og udnytte alles svagheder. Og Serra var også fokuseret i sommers. Derfor håber jeg CVs svar bliver 'det tror jeg nu ikke det gør'.

Min bekymring er, at man bliver overbevist om Serra på træningslejre og så modbevist igen når han har spillet 10 minutter mod OB. Der er en chance, men også en stor risiko.

Har vi eksempler på spillere der er braget igennem i en pause og efterfølgende er blevet en faktor? Tchamche var den hotte unge i sommers ... og han er da stadig ung, men oplagt mål for udlejning.

Var Arnstad hot i vinteropstarten? Og var det i givet fald delt af klubben og journalister, eller var det kun de meget venligt stemte herinde (nej, jeg var ikke en af dem :)). Han havde et forår på det jævne og var pga skaden ikke en faktor i sommerens optakt.

Men igen det er lidt arbitrært.

Dem der var tilbage til sidst i efteråret var pressede. Hvis så nogle af hjørnestenene, som Tingager og Poulsen ikke rigtig træner med, ikke kan være med til at forfine skabeloner osv, er det så et negativt boost?

Det er en meget meget fin balance. Der er 17 dage til sæsonstart og to af de centrale figurer på igennem midten har ikke kunne deltage.

Der er ikke langt fra gal til genialt, og jeg frygter lidt vi står lige ved en skillevej.

Taber vi de første to uden Tingager og Poulsen, og er på det tidspunkt 2 point efter FCM og kun 3 point for BIF, så er jeg nervøs for reaktionen.
Jeg er også mere i den lidt skeptiske båd. Jeg tror slet ikke på Serra i Superligaen. Uanset om han gør en god figur i en biptest og mod sekundahold som Hobro Kryvbas. Det betyder intet i forhold til det vi har set fra ham de sidste par år. På midtbanen synes jeg også vi er ret så presset med kun 3 seniorspillere og et talent i Haugstrup. Er det virkelig nok til et medaljeræs? Mit bud er et rungende nej. Det er simpelthen for satset. Det samme gør sig egentlig gældende på de to offensive 10'ere, hvor vi reelt kun har to alternativer i Arnstad og Bech. Så kan man håbe at Jørgensen stepper op i foråret, men det er stadig kun 3 seniorspillere til 2 pladser, og ofte rykkes Arnstad ned på midten jf. den førnævnte udfordring på midtbanen.

I forsvaret er jeg ikke nervøs. Det ser fint ud.

Jeg synes som minimum vi mangler en midtbane og en angriber.

Stiften har åbenbart lagt mere af deres podcast ind i abonnementet.

Jeg holder to avisabonnementer kørende og jeg har ikke synderligt gavn af en lokalavis for et område fjernt fra hvor jeg bor. Alligevel synes jeg det er fint de får penge for deres arbejde med at følge AGF.

Spørgsmålet er, om det er værd at betale for? Jeg vil ikke have spoilers eller lignende, men en vurdering af om deres arbejde er penge værd - og den er i sagens natur subjektiv.

Man betaler sgu alle mulige steder

Berlingske
Politikken (inkl NYT)
Mediano
Krugman på Substack
Et ukristeligt beløb på tv-kanaler
Abonnement på Schweizisk mail og lager, for at slippe for techgiganterne fra upålidelige USA.
Abonnement hos techgiganterne, fordi jeg ikke har fået flyttet alt

Stiften har åbenbart lagt mere af deres podcast ind i abonnementet.

Jeg holder to avisabonnementer kørende og jeg har ikke synderligt gavn af en lokalavis for et område fjernt fra hvor jeg bor. Alligevel synes jeg det er fint de får penge for deres arbejde med at følge AGF.

Spørgsmålet er, om det er værd at betale for? Jeg vil ikke have spoilers eller lignende, men en vurdering af om deres arbejde er penge værd - og den er i sagens natur subjektiv.

Man betaler sgu alle mulige steder

Berlingske
Politikken (inkl NYT)
Mediano
Krugman på Substack
Et ukristeligt beløb på tv-kanaler
Abonnement på Schweizisk mail og lager, for at slippe for techgiganterne fra upålidelige USA.
Abonnement hos techgiganterne, fordi jeg ikke har fået flyttet alt
Ja det synes jeg. de har endda lavet et specifikt AGF abonnement til stiften nu, de næste 4 uger til 1 kr.

Århus Stiftstidende har et længere interview med Mølgaard i dag.

Jeg har lige sakset et sjovt citat (indsat i kontekst):

"Mølgaard har brugt utallige timer på en af de kondicykler, der står placeret i styrkerummet på Fredensvang ud mod bane 1.

- Det er en god tanke, de har i klubben med, at kondicyklen skal stå med front lige ud til træningsbanerne, så man som skadet spiller kan sidde og kigge ud på de andre. Men jeg kan godt afsløre, at det ikke er scout, der ligger først på min karriereliste, når jeg en dag er færdig med at spille fodbold. Jeg har set rigeligt med fodbold det seneste halve år"

Jeg har også "Det hvide snit" med i mit feed, men jeg føler ofte at det er lidt spild af tid, fordi det er så ustruktureret. Jeg er klar over, at det er det der tiltaler andre, men så interessant synes jeg heller ikke, at deres småsnak er. Men de er jo noget tættere på spillerne end f.eks. folkene hos Mediano. Hvis de skulle have mig ind som kunde, så ville de skulle stramme op på deres udsendelser. Lige nu minder det mest om en amatør-podcast, både i forhold til lyd og indhold.

Jeg har også "Det hvide snit" med i mit feed, men jeg føler ofte at det er lidt spild af tid, fordi det er så ustruktureret. Jeg er klar over, at det er det der tiltaler andre, men så interessant synes jeg heller ikke, at deres småsnak er. Men de er jo noget tættere på spillerne end f.eks. folkene hos Mediano. Hvis de skulle have mig ind som kunde, så ville de skulle stramme op på deres udsendelser. Lige nu minder det mest om en amatør-podcast, både i forhold til lyd og indhold.
Jeg synes det er ét eller andet sted ind imellem.

Det er tydeligt, at de ikke har den største forstand på spillet, formationer osv, ikke sammenlignet med f.eks. Mediano eller andre podcasts.
De prøver at være sjove, men det er ofte så indforstået og nørdet er de eneste der finder det sjovt eller er tæt på, enten er dem selv eller ansatte på Stiften.

Dét de kan, men slet ikke gør godt nok synes jeg, er at bruge den fordel de har ved, at overvære så mange træninger. Fortælle om øveler, hvem der er hor i skabeloner osv, hvem der sidder over og så måske bruge lidt kræfter på f.eks. de U19 spillere der trræner med

Back