Artikler om spillerne og klubben 2026
Men 2½ år er jo en evighed for en 18 årig, som ikke lige står foran et stort klubskifte. Som man kan forstå på AGF, så får han ingen rolle i den hårde forårssæson i superligaen (hvilket mere end antyder at vi kommer til en hente en ekstra midtbanespiller, men det er en anden tråd). Så U19 med fast spilletid i foråret og derefter nye chancer i superligaen i efteråret og til næste år en ny kontraktvurdering. Med 1½ år tilbage uden at man kan forvente at han er blevet stamspiller, så kommer vi ikke til at se ham afslå en forlængelse. For hvis han gør, vil 1½ år ude i kulden stadig være en evighed, som hans karriere ikke vil kunne tåle. Om et år tror jeg at vi er meget klogere på, om vi har en kommende profil her. Og lad os håbe på det.
Det er den helt rigtige indstilling! Uwes beskyttertaktik har altså bare et loft. Der er ingen tophold der ikke har ambitioner i spillet og det KAN man ikke opnå hvis ikke man tør fejle.Jeg er godt nok helt pjattet med vores cheftræner
![]()
FC Midtjylland henter forstærkning i Dortmund
Her i bloggen får du seneste nyt fra dansk og international fodbold i dag.www.dr.dk
Hvis han har lavet en Nartey til næste vinter, hvad der virker meget usandsynligt, så kan vi glæde os over et stort salg, ligesom Brøndby kan i dette vindue. Så det vil være en våd drøm. Haugstrup er desværre ikke offensiv midtbane som Nartey, hvilket gør et hurtigt, stort salg usandsynligt.Eller også brænder han igennem og laver en Nartey eller Bischoff. Jeg ved det ikke men jeg synes, Haugstrup har et talent der berettiger en længere kontrakt, derfor er jeg skuffet.
Hvis han har lavet en Nartey til næste vinter, hvad der virker meget usandsynligt, så kan vi glæde os over et stort salg, ligesom Brøndby kan i dette vindue
Den risiko er der jo med alle, men samtidig skal vi jo heller ikke have en trup med 6-8 talenter der optager en trejdel af pladsen fordi de potentielt kan blive den nye Clement Bischoff. Jeg tror vi bliver nød til, at acceptere at der er talenter på holdet, der kan smutte fordi vi passe på trupsammensætningen. Vi skal også kunne rydde op og ud, når behovet er der.Eller også brænder han igennem og laver en Nartey eller Bischoff. Jeg ved det ikke men jeg synes, Haugstrup har et talent der berettiger en længere kontrakt, derfor er jeg skuffet.
men samtidig skal vi jo heller ikke have en trup med 6-8 talenter der optager en trejdel af pladsen fordi de potentielt kan blive den nye Clement Bischoff. Jeg tror vi bliver nød til, at acceptere at der er talenter på holdet, der kan smutte fordi vi passe på trupsammensætningen. Vi skal også kunne rydde op og ud, når behovet er der.
Helt enig med pengene. Det er småting.Selvklart men det var et modsvar til SteenA scenarie som er lige så spekulativt og derfor jeg skrev, jeg ikke ved det.
Når jeg skrev, jeg synes, Haugstrups talent berettiger til en længere kontrakt ligger der eksplicit i, at alle talenter ikke skal have lange kontrakter. Talentkontrakter er i øvrigt markant billigere, så afskrivningen for en klub som AGF er til at overse.
Nuance her er også - at for 12 måneder siden, der troede man ikke på at Oskar ville rykke så meget som han har gjort.Jeg forstår fuldt ud frustrationen over kontraktlængden, hvis man anser Haugstrup som et kæmpe talent. Så er det en farlig lej med korte kontrakten.
Jeg synes dog ingenlunde, at det er overraskende, at AGF "starter" med en kortere voksenkontrakt i forhold de andre signaler om Haugstrup. Man har ikke set signaler om, at Haugstrup var en spiller, som man har meget store forventninger til. Yngre spillere er blevet rykket i førsteholdstruppen, men det gælder ikke Haugstrup.
Jeg er ret overbevist om, at AGF f.eks. gerne vil skrive en meget længere kontrakt med Tomas Kristjansson, når han bliver 18 år i januar. Dermed ikke sagt, at Haugstrup ikke kan nå at blive det helt store.
campo.dk
De prøver nok bare at gøre os en stor bjørnetjeneste i deres iver for at please os gamle fans med nogle gamle glemte vendinger.Har hørt seneste Lyden AGF podcast. I hvert fald startet på den. Og tak for glimrende AGF stof. Meeen, hæ hæ....
Det hedder altså ikke "Lægge sig i ske". Men "Lægge sig i selen".
Og Brøndby er altså ikke "Det forjættede land". Så langt langt fra. Men I skal være velkommen til at omtale dem "Det forkætrede land".
Hvilket var én af grundene til jeg gik over til pocket cast - det løste mit problem.Når jeg søger på Lyden AGF podcasten på podcast addict, så er den nyeste over et år gammel
Den er også på SpotifyNår jeg søger på Lyden AGF podcasten på podcast addict, så er den nyeste over et år gammel
1,5mio euro i "stay-on-fee", flerårig aftale, hvor Felix kan købe sig ud ved x Euro efter de første 18 mdr....kom så med den aftale, TAK!Skriv nu bare under min ven