New posts

AGF K generelt

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 66
  • Views Views: Views 4K
Kender ik niveauet på kvindesiden men er de ikke blevet bedre på det seneste?
Jo, det er de. Fortuna Hjørring har tradionelt været de helt store (især efter HEI stoppede med være aktive i den bedste række), men den rolle har HB Køge overtaget. HB Køge slog forleden FCK’s kvinder med 6-0.

De senere år har AGF lagt omkring stregen eller tættere på bunden, men der er kommet en forøget fokus på den, og det synes jeg personligt klæder en klub som AGF.

Deres træner er Claus Struck, og han skulle efter sigende være en god træner til det niveau, så det ser umiddelbart fornuftigt ud.

Jo, det er de. Fortuna Hjørring har tradionelt været de helt store (især efter HEI stoppede med være aktive i den bedste række), men den rolle har HB Køge overtaget. HB Køge slog forleden FCK’s kvinder med 6-0.

De senere år har AGF lagt omkring stregen eller tættere på bunden, men der er kommet en forøget fokus på den, og det synes jeg personligt klæder en klub som AGF.

Deres træner er Claus Struck, og han skulle efter sigende være en god træner til det niveau, så det ser umiddelbart fornuftigt ud.
Åh-åhh. Så skal enhver eventuel ægtemand til at se sig over skulderen 😁

MIn tanke var også, at HB Køge må være suveræne på lånt tid, når de store klubber begynder at tage det seriøst. FCK og FCM er vel lige startet med kvindebold.
Jeg er lidt overrasket over at FCM ikke straks har pumpet en masse penge ind i holdet, der er vel ingen begrænsninger i den henseende og man kan formentlig ret nemt købe sig til noget succes. Mon ikke FCK og M ret hurtigt kommer med en helt anden økonomi, det betyder jo ikke ret meget ift deres økonomi generelt. AGF skal jo som jeg forstår det selv generere deres penge selvom der selvfølgelig er nogle synergier, så det er væsentligt at man nu er blevet lidt mere konkurrencedygtige efter at man har ligget og kæmpet for at holde sig over nedrykningsplayoff.

På længere sigt er det interessant om en klub som Fortuna kan holde sig med helt fremme. Måske har de trods alt gavn af at nogle kan studere i Aalborg, men snart bliver alle klubberne nok heltidsprofessionelle og fx AGF har lidt nemmere adgang til en talentmasse.

(Tillod mig lige at ændre W til K i trådens titel.)

Nogle der ved mere om dette trænerskifte?Hentede vi ny træner, fordi vi selv ønskede at skifte træner eller fordi det var mere attraktivt for Claus Struck at vælge FCM?
Der står på en transfer, dvs FCM har købt ham fri. Jeg tror de har puttet en del flere penge i deres kvindehold end man har i AGF hvor man bygger det op over længere tid. AGF solgte vist også en spiller til Brøndby op til sæsonen. Vi taler nok ret små beløb, især for en træner, men kan heller ikke rigtig stå i vejen for en mulighed for en højere løn. Jeg kunne forestille mig at han kan være på fuld til i FCM, men vel ikke engang var det i AGF? Jeg tror om ikke andet vi ville have beholdt ham ellers, resultaterne har været gode denne sæson.

Balladen ulmer i FCK.

Jeg læste den tidligere i dag og undrede mig lidt. Måske der er lovet for meget og for hurtigt men det lyder som om, de troede på et "fuldt setup" allerede mens de var nede i divisionerne. Nu har de sikret oprykning til den øverste række og så kommer de vel til at bygge på. Eller også har kvinderne bare et meget større setup, nede i divisionerne, end jeg troede.

Jeg læste den tidligere i dag og undrede mig lidt. Måske der er lovet for meget og for hurtigt men det lyder som om, de troede på et "fuldt setup" allerede mens de var nede i divisionerne. Nu har de sikret oprykning til den øverste række og så kommer de vel til at bygge på. Eller også har kvinderne bare et meget større setup, nede i divisionerne, end jeg troede.
One club mentality :)

Det lyder jo i hvert fald som om der er blevet lovet noget de ikke har holdt, selvom det måske ikke havde virket urimeligt hvis de havde lovet lidt mindre. Måske skulle der bare tiltrækkes nogle spillere så de kunne komme hurtigt op. Men de føler så også at det faktisk er meget dårlige forhold, ikke bare lidt fra det de er blevet lovet og der er også historierne om et dårligt arbejdsmiljøet osv.

For en klub som AGF er det godt at de ikke bare køber sig op i toppen. Jeg har indtryk af at vi tager det ret seriøst, bl.a. med ordentlige faciliteter i Vejlby selvom de må vente på at herrerne kan spille i skoven igen, men det bliver jo også udviklet over tid og på en måde hvor det skal hænge sammen økonomisk i sig selv.

Det lyder jo i hvert fald som om der er blevet lovet noget de ikke har holdt, selvom det måske ikke havde virket urimeligt hvis de havde lovet lidt mindre. Måske skulle der bare tiltrækkes nogle spillere så de kunne komme hurtigt op. Men de føler så også at det faktisk er meget dårlige forhold, ikke bare lidt fra det de er blevet lovet og der er også historierne om et dårligt arbejdsmiljøet osv.

Det med arbejdsmiljøet var umiddelbart ikke så konkret. Medmindre det var det med mentaltrænere og analytikere som først blev tilføjet i anden sæson - der undrede jeg mig over, om andre klubber havde det nede i 2 division eller for den sags skyld i 1 division. Men det har de måske :unsure:

For en klub som AGF er det godt at de ikke bare køber sig op i toppen. Jeg har indtryk af at vi tager det ret seriøst, bl.a. med ordentlige faciliteter i Vejlby selvom de må vente på at herrerne kan spille i skoven igen, men det bliver jo også udviklet over tid og på en måde hvor det skal hænge sammen økonomisk i sig selv.

Det er det lange seje træk der skal til og der tror jeg også AGF's måde er rigtig. Det gør ikke vi hurtigt ryger helt til tops men udviklingen kommer over tid. Jeg tror egentlig Fck også havde meldt ud, at det skulle være i balance økonomisk.

Btw. nogen der ved om der er spillere på vej fra El Cambio på kvindesiden eller er det først nogle år ude i fremtiden?

Det med arbejdsmiljøet var umiddelbart ikke så konkret. Medmindre det var det med mentaltrænere og analytikere som først blev tilføjet i anden sæson - der undrede jeg mig over, om andre klubber havde det nede i 2 division eller for den sags skyld i 1 division. Men det har de måske :unsure:
Det er selvfølgelig lidt svært helt at vide hvad der er foregået beaseret på den artikel. Jeg synes dårligt det kun kan handle om en manglende mentaltræner, men alt hvad der kan være galt kan også blive værre hvis udgangspunktet er at man har skabt nogle forventninger man ikke kan eller vil leve op til. Jeg kan ikke forestille mig at fx ASA, som også rykkede op så der er udsigt til lokalopgør næste sæson, har specielt gode forhold og en masse specialtrænere og analytikere omkring holdet. Jeg synes en oplagt forklaring er at FCK har lovet en hel masse for at lokke bedre spillere til i anden- og førstedivision og hvis pengene så i høj grad er gået til marketing og den slags, er det måske fordi man troede at det vokse hurtigere kommercielt så pengene kom ind igen.

Det er det lange seje træk der skal til og der tror jeg også AGF's måde er rigtig. Det gør ikke vi hurtigt ryger helt til tops men udviklingen kommer over tid. Jeg tror egentlig Fck også havde meldt ud, at det skulle være i balance økonomisk.

Btw. nogen der ved om der er spillere på vej fra El Cambio på kvindesiden eller er det først nogle år ude i fremtiden?
Det er det rigtige at gøre, det ville bare være lidt træls hvis FCK og M pumpede en masse penge i deres, så man ikke kan konkurrere i subtoppen indtil det faktisk har vokset sig væsentligt større. Det lyder som om FCK også vil have det skal balancere økonomisk og ikke bare engang langt ude i fremtiden, så det er fint.

Jeg mener der blev nævnt en konkret kvindelig spiller i El Cambio på et tidspunkt. Måske fordi hun var den første de hentede. Jeg har tænkt på hvordan de træner hvis der er meget få af dem indtil videre, men måske lidt med drengene og et lokalt hold. Jeg tror vi i hvert fald lige vi skal have kvinderne ind på Vejlby først, men de første piger kan da sikkert komme på besøg indenfor et par år? Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men jeg bemærkede på et tidspunkt et par navne hos FCN hvor jeg tænkte at de også henter spillere til kvindeholdet på akademierne. Ugandas største talenter, der har fået bedre træningsforhold lidt tidligere, burde da også kunne blive gode forstærkninger for AGF.

Latest posts

Back