Kamptråd Kamptråd 25/26: AGF - Silkeborg, søndag d. 5.10. kl. 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 45
  • Views Views: Views 4K
Added to Calendar: 05-10-25

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    64
  • Poll closed .
Kamptråd Kamptråd 25/26: AGF - Silkeborg, søndag d. 5.10. kl. 16.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Last edited:
image00004.webp

Jeg har fået nye billeder fra AGF - så må vi se om det giver uheld....

7 sejre i træk! Den sidste i Farum, hvor vi ikke bare tog tre point mod FCN, men endnu vigtigere for mig viste at vi kan være med på alle typer baner.
Jakob Poulsen viste, at han ikke er bange for at tage de svære beslutninger ved bl.a. at tage Nicolai Poulsen ud, Markus Solbakken ind, Arnstad rykket ned ved siden af ham og det gav pote. Taktiske justeringer, der viser at vi har en træner der kan læse kampene og udvikle holdet undervejs. Vi vinder på selvtillid og kvalitet. Poulsen tør justere midt i en succesfuld periode og spillerne leverer uanset hvem der bliver sat ind.
Der vil komme bump på vejen, men lad os lige vente lidt med dem...

Nu venter Silkeborg hjemme på Ceres Park Vejlby

Silkeborg har haft svært ved at ramme niveauet fra de seneste år. I de seneste 5 kampe står de med 1 sejr, 2 uafgjorte (de to seneste) og 2 nederlag. Det er ikke helt skidt, men heller ikke nok til at følge med i toppen. Deres spil har stadig momenter af den velkendte boldsikkerhed, men det mangler bid og kontinuitet.
Tonni Adamsen er stadigt spilleren der skal holdes øje med hos Silkeborg. Han har med 6 mål scoret næsten halvdelen af de 15 mål Silkeborg har scoret

KOM SÅ AGF – lad os gøre det til 8 på stribe og holde fast i toppen!

indbyrdes.webp
pointsudv.webp
tabel.webp

Mal GIF by AGF Fodbold

Jeg har stemt på sejr nummer 8.
Egentlig hælder jeg til uafgjort, for SIF er bare aldrig ikke topmotiveret og helt klar, når de møder os (det gælder faktisk næsten alle hold i ligaen, AGF er aldrig bare endnu en dag på kontoret for dem).
Hakkende eller ej, SIF og Kent Nielsen har altid været dygtige til at gøre det bøvlet for os, så jeg hælder til uafgjort, også fordi: spøgelser.

Når jeg alligevel har stemt på en sejr, er det fordi jeg ikke rigtig gider ligge under for nonsens om spøgelser. Der er ingen naturlov, der siger, AGF ikke kan vinde 8 i træk. Eller gå ubesejret gennem resten af efteråret. Det er ikke nødvendigvis sandsynligt, men der er ingen naturlov, der dikterer noget i den retning.

Hvis Tingair får styr på Adamsen, så tænker jeg meget er nået. SIF skal jo så have styr på op imod en håndfuld af vores, for at holde os fra fadet, og dét tror jeg bare er svært for de fleste.

Hvis Tingair får styr på Adamsen, så tænker jeg meget er nået. SIF skal jo så have styr på op imod en håndfuld af vores, for at holde os fra fadet, og dét tror jeg bare er svært for de fleste.
Ja, det er jo det, der måske er det allerfedeste ved den her periode. Vi kan som fans godt frygte den ene eller den anden offensiv. Men bundlinjen er lige nu, at alle andre end måske FCK og FCM bør frygte vores offensiv endnu mere.

Hvad stiller man op, når Yakob, Arnstad, Links, Beijmo, Bech og Mortensen bliver retvendte og kommer i fart mod ens hold? Det er utrolig mange spillere at skulle forholde sig til på en gang. Og Arnstad kan man nærmest kun stoppe med frispark eller straffespark pga det der absurde tyngdepunkt, hvor han nærmest vender om benene på modstanderne på stort set ingen plads.

Ja, det er jo det, der måske er det allerfedeste ved den her periode. Vi kan som fans godt frygte den ene eller den anden offensiv. Men bundlinjen er lige nu, at alle andre end måske FCK og FCM bør frygte vores offensiv endnu mere.

Hvad stiller man op, når Yakob, Arnstad, Links, Beijmo, Bech og Mortensen bliver retvendte og kommer i fart mod ens hold? Det er utrolig mange spillere at skulle forholde sig til på en gang. Og Arnstad kan man nærmest kun stoppe med frispark eller straffespark pga det der absurde tyngdepunkt, hvor han nærmest vender om benene på modstanderne på stort set ingen plads.
Altså jeg tror vores største udfordring er, at Bakiz, McCowart og Adamsen er ekstremt gode til, at trække stopperne (der dækker mand-mand) ud af positioon fordi de er så levende.

Silkeborg underpræsterer på xPTS, min øjentest viser mig, de også spiller bedre end resultaterne især den sidste månedstid dog uden at være prangende. Læg dertil at for hver sejr vi får, kommer vi en kamp tættere på nederlag (sagde en klog mand engang) og vi traditionelt har det svært mod Kents SIF hold.
Det taler for sejr, vi både har bedre spillere og spiller bedre fodbold og at vi spiller en noget anderledes form for fodbold end det som Kent taktisk har fundet modtræk imod.

Jeg tipper uafgjort. Vi havde de berømte marginaler med os mod FCN i en kamp, jeg synes burde være endt uafgjort. På et tidspunkt får vi marginaler imod os eller bare slet og ret har en dårlig dag, den kamp kommer på søndag.

JP’s boldspillende og bevægelige stil kunne til forveksling ligne Kent’s filosofi, her er vi bare overlegne pt. Vi kan slå SIF på egne styrker, noget der tidligere har været vanskeligt, da kampen er blevet spillet på deres præmisser. Vores dødbolde og indlæg har SIF tidligere kunne nemt kunne forudsige, forsvare og modstå. Vores nuværende kombinationsspil, bevægelighed og evne til at fastholde spillet på modstanderens banehalvdel har givet os en helt ny dimension. Kombineret med vores øjeblikkelige momentum og selvtillid er jeg tilbøjelig til at byde på endnu en sejr. KSDH!

Jeg ville overveje JJA fra start, både som anerkendelse af kampen i Farum og fordi Dalsgaard vil være udfordret på fart.

Derudover paradeopstillingen:

Hansen
JJA - Tingager - Kahl
Beijmo - Poulsen - Yakob - Links
Bech - Arnstad
Mortensen

(Solbakken fra start hvis Poulsen stadigt ikke er klar.)

Jeg gætter på, at Beijmo starter i det centrale forsvar, og at Carstensen tager wingbacken.

Som jeg forstår det, er Poulsen klar. Han var også klar til FCN kampen. Men man udtog ham ikke, fordi han plejer at blive skadet på deres kunst, og derfor ville man slet ikke spille ham.

Jeg bliver dog ikke super overrasket, hvis Solbakken starter alligevel. Han gjorde det godt mod FCN, han er god i små rum, og hans samspil med Arnstad er spændende.

Så jeg tror på følgende:

Hansen
Beijmo - Ting - Kahl
Carstensen - Yakob - Solbakken - Links
Bech - Laudr.. nå nej, Arnstad
PM

Mod SIF anser jeg det for noget af det vigtigste at få styr på de 3 foreste, specielt skal der være klare aftaler hvordan ift Tonni Adamsen håndteres når han han trækker nedad i banen….hvor vidt skal Tingager følge ham (ikke meget!?) og hvornår tar vor 6’er ham
Den er svær, for det vil være en ret stor ændrig hvis Tingager ikke dækker færdigt

Den er svær, for det vil være en ret stor ændrig hvis Tingager ikke dækker færdigt
Jo, enig....men....de scorer altså ret meget ved at TA går ned i banen og sætter de 2 andre foran op og qua vi kan blive udfordret på hurtigheden af de 2 skal der lukkes ned for TA, så jeg ser nok helst " en plan " for at vor 6 hjælper/tar´ over....

I mine øjne er det eneste udestående spørgsmål hvorvidt det er NP eller Yakob der starter ved siden af Solbakken. Beijmo i forsvaret og Carstensen på hwb og så kommer Arnstad op på sin favoritposition igen. Når nu det er hjemme mos Silkeborg og der efterfølgende kommer en pause, så tror jeg Jakob vælger Yakob for at give noget mere drive og kreativitet frem i banen. Med Solbakkens pris og gode kamp i Farum, så har jeg svært ved at tro, at han bliver bænket i næste kamp. At have NP på bænken er bestemt heller ikke dårligt til senere i kampen, hvis midten skal stabiliseres.

4-0.

Mod SIF anser jeg det for noget af det vigtigste at få styr på de 3 foreste, specielt skal der være klare aftaler hvordan ift Tonni Adamsen håndteres når han han trækker nedad i banen….hvor vidt skal Tingager følge ham (ikke meget!?) og hvornår tar vor 6’er ham
Han skal bare ned i lommen på Tingager, ned til alle de andre.

Så blev det 1. Oktober, og kampen imod Silkeborg bliver den første i det der nogle gange bliver kaldt “Sorte Oktober” - men hvornår blev det egentlig en ting i AGF?

Heldigvis har vi jo et enormt AGF arkiv her på AGF-Forum, og første gang det bliver omtalt (så vidt jeg kan se), er i marts 2019, efter en meget trist periode:

Sorte oktober, sorte november og indtil videre er marts gr?t i gr?t. Jeg er enig med JN (interview efter kampen), at AGF ikke har v?ret dygtige i afg?rende situationer, resulterende i for mange nederlag og uafgjorte kampe. Hvad JN ikke n?vner, er at sommerens transfervindue blev overskygget af et ?nske fra bestyrelsen om sorte tal p? bundlinjen. Sort i sort! ;)

Jeg st?tter nu stadigv?k DN som tr?ner, h?ber og tror p? holdet nok skal vinde mange kampe i for?ret - jeg magter ikke at t?nke andet lige nu.

Men er “Sorte Oktober” også en ting i 2025 sæsonen, eller er det et overstået kapitel?

Similar content Most view View more
Back